Dziękujemy za odwiedzenie serwisu internetowego www.prim-market.pl (zwanego dalej „Serwisem”). Dokładamy wszelkich starań, aby korzystanie z Serwisu było dla Państwa wygodne i bezpieczne. Niniejszy dokument („Polityka Prywatności”) wyjaśnia zasady, jakimi kierujemy się w zakresie plików cookies wykorzystywanych w naszym Serwisie oraz w odniesieniu do danych osobowych odbiorców usług dostępnych za pośrednictwem Serwisu.
Rozdział I poniższej Polityki Prywatności dotyczy wszystkich osób odwiedzających Serwis. Natomiast Rozdział II dotyczy wyłącznie tych użytkowników, którzy zamówili za pośrednictwem Serwisu usługę „Newsletter”, świadczoną zgodnie z odrębnym regulaminem.
ROZDZIAŁ I. PLIKI COOKIES ORAZ LOGI SYSTEMOWE
1. Co to są pliki cookies?
Pliki cookies, po polsku tzw. ciasteczka, to dane informatyczne, w szczególności niewielkie pliki tekstowe, które są zapisywane na urządzeniu końcowym (komputerze) użytkownika strony internetowej w czasie korzystania przez niego z niniejszej strony internetowej i następnie tam przechowywane. Przy kolejnym połączeniu się z tą stroną pliki cookies mogą być przez nią odczytane z komputera użytkownika i służyć dostosowaniu strony do zapamiętanych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych jej właściciela.
2. Do czego Serwis używa plików cookies?
Wykorzystujemy pliki cookies, aby zapewnić Państwu jak najwydajniejsze i najbardziej wygodne funkcjonowanie Serwisu (dzięki nim Serwis „pamięta” np. ustawienia poszczególnych użytkowników, takie jak język czy rozmiar czcionki). Ponadto używamy tych plików w celu tworzenia anonimowych statystyk, które pomagają nam zrozumieć, w jaki sposób korzystają Państwo z Serwisu, co pomaga nam w jego rozwijaniu i optymalizowaniu.
Wykorzystywane przez Serwis pliki cookies są bezpieczne dla komputerów i urządzeń użytkowników, w szczególności za ich pomocą nie jest możliwe przedostanie się do urządzenia wirusów oraz innego niechcianego lub złośliwego oprogramowania.
3. Jakich plików cookies używa Serwis?
W serwisie wykorzystujemy następujące rodzaje plików cookies:
_utma – plik zapisywany na dysku komputera podczas pierwszych odwiedzin w danej witrynie. Plik zawiera unikalny numer identyfikacyjny, za pomocą którego narzędzie analityczne potrafi określić unikalnego i nowego użytkownika;
_utmb – plik cookie _utmb jest odpowiedzialny za przechowywanie informacji na temat danej wizyty;
_utmc – plik cookie współpracujący z _utmb, którego zadaniem jest ustalenie, czy należy rozpocząć śledzenie nowych odwiedzin, czy też zbierane dane powinny zostać zaliczone do istniejących odwiedzin;
_utmz – plik cookie zawierający informację na temat źródeł odwiedzin. Dzięki niemu możliwe jest policzenie m.in. odwiedzin z wyszukiwarek;
bd – plik cookie utrzymujący identyfikator bieżącej sesji pomiędzy serwerem, na którym zainstalowana jest strona a uprzędzeniem użytkownika, za pośrednictwem którego komunikuje się on z serwerem i ze stroną.
4. Jak zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej dotyczące plików cookies?
Przeglądarki internetowe domyślnie dopuszczają przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym użytkownika. Jednakże w każdym czasie możecie Państwo zmieniać te ustawienia aż do całkowitej blokady zapisywania ciasteczek. W takim przypadku korzystanie z Serwisu nadal będzie możliwe, lecz niektóre jego funkcje mogą nie działać poprawnie. Niedokonanie zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na zamieszczanie i przechowywanie wykorzystywanych w Serwisie plików cookies w Państwa urządzeniu oraz na uzyskiwanie przez Serwisie dostępu do nich.
Poniżej przedstawiamy, jak można dokonać zmiany ustawień w najpopularniejszych przeglądarkach internetowych:
Google Chrome
Należy kliknąć na menu (w prawym górnym rogu), zakładka Ustawienia > Pokaż ustawienia zaawansowane. W sekcji „Prywatność” należy kliknąć przycisk Ustawienia treści. W sekcji „Pliki cookie” można zmienić następujące ustawienia plików cookie:
Usuwanie plików Cookie;
Domyślne blokowanie plików Cookie;
Domyślne zezwalanie na pliki Cookie;
Domyślne zachowywanie plików Cookie i danych stron do zamknięcia przeglądarki;
Określanie wyjątków dla plików Cookie z konkretnych witryn lub domen.
Internet Explorer 8.0
Z menu przeglądarki (prawy górny róg): Narzędzia > Opcje Internetowe > Prywatność, przycisk Witryny. Suwakiem ustawiamy poziom, zmianę zatwierdzamy przyciskiem OK.
Mozilla Firefox
Z menu przeglądarki: Narzędzia > Opcje > Prywatność. Uaktywnić pole Program Firefox: „będzie używał ustawień użytkownika”. O ciasteczkach (cookies) decyduje zaznaczenie – bądź nie – pozycji Akceptuj ciasteczka.
Opera
Z menu przeglądarki: Narzędzie > Preferencje > Zaawansowane. O ciasteczkach decyduje zaznaczenie – bądź nie – pozycji Ciasteczka.
Safari
W menu rozwijanym Safari trzeba wybrać Preferencje i kliknąć ikonę Bezpieczeństwo.
W tym miejscu wybiera się poziom bezpieczeństwa w obszarze ,,Akceptuj pliki cookie”.
5. Logi systemowe
Niezależnie od plików cookies, Serwis przy każdej Państwa wizycie automatycznie zapisuje na swoich serwerach informacje, które są do nas przekazywane przez przeglądarki internetowe. Informacje te są zapisywane w postaci logów zawierających:
• stronę internetową, z której wchodzą Państwo na naszą stronę;
• adres IP;
• datę i czas dostępu;
• przesłaną ilości danych;
• informacje na temat używanej przeglądarki i systemu operacyjnego.
Informacje te wykorzystywane są w szczególności w celu zarządzania Serwisem, rozpoznawania problemów z pracą serwerów i ich rozwiązywania, analizowania ewentualnych naruszeń bezpieczeństwa w Serwisie, a także w celach statystycznych, Informacje te nie są łączone z danymi osobowymi użytkowników Serwisu.
ROZDZIAŁ II. DANE OSOBOWE
1. Administrator
Po zamówieniu usługi „Newsletter” oraz wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych, administratorem Państwa danych jest SPS Handel Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Grójecka 194 lok. 91, 02 – 390 Warszawa, zarejestrowana w Krajowym Rejestrze Sądowym pod numerem 0000816777. W sprawach dotyczących danych osobowych można kontaktować się z Administratorem, który powołał Inspektora Ochrony Danych Osobowych, adres poczty elektronicznej inspektor@spshandel.pl i/lub telefonicznie pod numerem 29 760 0030.
2. Cele przetwarzania danych
Państwa dane będą przetwarzane wyłącznie jednym lub w kilku z następujących celów:
• zawarcia i realizacji umów o świadczenie usług drogą elektroniczną, na warunkach opisanych w regulaminie usługi „Newsletter”;
• przesyłania wiadomości zawierających informacje handlowe — za uprzednią i odrębną zgodą;
• marketingu administratora;
• udzielania odpowiedzi na pytania użytkowników Serwisu.
3. Przewidywany okres, przez który dane będą przechowywane
Państwa dane będą przechowywane przez okres potrzebny do świadczenia zamówionych przez Państwa usług. W przypadku, gdy ustanie cel przechowywania danych, zostaną one usunięte, chyba że na podstawie obowiązujących przepisów prawa będziemy mieli obowiązek dłuższego ich przechowywania.
4. Prawa osoby, której dane dotyczą
Na zasadach określonych w obowiązujących przepisach prawa, każdy, kto podał nam swoje dane może zwrócić się do nas o uzyskanie do nich wglądu, o ich poprawienie oraz usunięcie, a także może nieodpłatnie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania jego danych osobowych. Po wniesieniu żądania usunięcia danych lub sprzeciwu nie będą Państwo otrzymywać usługi „Newsletter”. W każdej chwili istnieje możliwość odwołania zgody na przesyłanie informacji handlowej. Po odwołaniu zgody na przesyłanie informacji handlowej nie otrzymają Państwo usługi „Newsletter”. Każdy ma też prawo do złożenia skargi organowi nadzorczemu. W Polsce organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
5. Odbiorcy danych
Nie przekazujemy Państwa danych żadnym podmiotom trzecim za wyjątkiem podmiotów świadczących usługi na naszą rzecz na podstawie odrębnych umów, którym powierzyliśmy przetwarzanie danych osobowych zgodnie z przepisami prawa.
6. Środki bezpieczeństwa
Chronimy Państwa dane przed udostępnieniem osobom nieupoważnionym, pozyskaniem przez osobę nieuprawnioną, przetwarzaniem niezgodnie z przepisami prawa oraz zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem. System informatyczny w którym przetwarzamy dane spełnia wymogi z rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych (Dz.U.2004.100.1024). Dane osobowe są przetwarzane z uwzględnieniem zasady: rozliczalności, adekwatności oraz rzetelności.
ROZDZIAŁ III. Pozostałe kwestie
Zmiany Polityki Prywatności
Zastrzegamy sobie prawo wprowadzenia zmian do niniejszych zasad, gdy potrzeba lub obowiązek wprowadzenia takich zmian będą spowodowane przez dalszy rozwój, postęp technologiczny lub zmiany odnośnych przepisów prawa. W takim przypadku informacja o wprowadzeniu zmian oraz nowy tekst Polityki zostaną niezwłocznie udostępnione w witrynie Serwisu.